Lösning - fyra nya sajter på tre språk
I PMHs nya lösning har vi skapat fyra nya webbplatser på SiteDirect-plattformen – grundwebbplatserna pmh.se och pmh-hallen.se som även finns i dansk och engelsk version för att möta en internationell marknad. Alla fyra sajterna riktar sig till
kunder inom B2B och har ett gemensamt responsivt designupplägg som ger möjlighet att jobba mer med video, bilder och förklarande produktinformation.
- Vi ville dela upp våra affärsområden i två olika sajter för att lättare kunna sökmotoroptimera och för att kunden ska få en tydligare bild av företaget genom att komma in i rätt affärsområdet direkt, berättar Niklas Håkanssson, VD på PMH International AB. Ett annat krav var att möta den ökande trafiken från mobila enheter bättre med responsiv design.
Användarupplevelsen viktig
- Vi jobbar hela tiden med webbplatserna för att skapa rätt och nytt innehåll. Vi vill ge en god användarupplevelse och försöker ligga i framkant hela tiden och erbjuda våra kunder hemsidor som är uppdaterade och lättnavigerade. Vi har använt SiteDirect-plattformen i många år och i det här projektet har SiteDirects lösningsarkitekt Andreas Lehner varit ett mycket bra bollplank när det gäller både layout och teknik, säger Niklas Håkansson.
Lösningsarkitekt Andreas Lehner om projektet:
- Det här är ett komplext projekt där en webbplats (pmh.se) i praktiken skulle bli fyra nya responsiva sajter. Tonvikten har legat på att förbättra innehållet, både när det gäller texter och bilder och att skapa en så mjuk SEO-övergång som möjligt för att behålla trafik och indexeringar. Vi har lagt grunden för sökmotoroptimeringen så att PMH nu kan jobba vidare på att förbättra sina positioner.
» pmh.se
» pmh-hallen.se
» pmh-hallen.dk (dansk)
» pmh-hallen.com (engelsk)