Dessa så kallade anpassade bud är det som fått mest uppmärksamhet, men samtidigt släpptes en hel del andra funktioner för förbättrade kampanjer. Annonstilläggen fick ett lyft med bättre hantering av webbplatslänkar (man kan ha upp till sex stycken nu, tänk på att de inte får gå till samma sida som huvudlänken) och att det går att ha unika webbplatslänkar även på annonsgruppsnivå.
Ringa-tillägget är ett bra tillägg som både kan visas på mobiler och på nätet och från mobilen går det ringa direkt till från annonsen. Det är även möjligt ställa in start- och slutdatum och klockslag när ringa-tillägget ska visas. Har ni appar så rekommendera jag att sätta upp tillägget för appar som går direkt till er sida i appstore eller Google Play. Även det sociala tillägget är bra att ha med som kopplar ihop din annons med er Googleplus-sida (och jaga gärna in en del plus så visas det också hur många som gillat er sida i Adwords-annonsen). Med de förbättrade annonserna är detta även möjligt att spåra.