Använd exkludering, till exempel fortsätt inte att sälja samma produkter till de som redan har köpt. Jobba med budskapet, kör inte generella annonser, utan jobba utifrån produkt, syfte och användare. Testa olika cookie-tider. Sista tipset - använd Google Tagmanager för att lägga in script, mer om det längre ner.
Det finns även möjlighet att skapa remarketinglistor i Google Analytics. Det är en fantastisk möjlighet att kunna basera remarketing på faktiska beteenden hos besökarna på sajten. Exempelvis går det att skapa en remarketinglista baserat på besökare som har köpt produkt x och därefter köra riktad annonsering av tillbehörsprodukter mot dessa besökare. När listorna är skapade i Analytics ska de göras tillgängliga i Adwords och sedan kan du använda dem i kampanjerna. Det går dock inte göra urvalet alltför smalt eftersom det måste sättas minst 100 cookies (kakor) vilket innebär att 100 besökare måste ha gjort den önskade handlingen under den tid som kakan är satt till, till exempel 30 dagar. Detta är en begränsning i Adwords och inte i Analytics.