Från order till leverans
Innan bytet till SiteDirect använde Pölder ett e-handelssystem som var mer statiskt och där de inte kunde påverka så mycket.
- En e-handel lever och måste kunna justeras från dag till dag. SiteDirect har den stora fördelen att vi kan förändra i princip allt och är man kunnig kan man dessutom göra mycket själv. Plattformen fungerar även bra tillsammans tilläggstjänster som Klarna, Dibs, Unifaun, Pacsoft och Visma och allt är genomtänkt för att fungera hela vägen från order till leverans.
Svenskarna motionerar mer
Nästan varannan svensk i åldern 18-74 år tränar ett par gånger i veckan visar bland annat en undersökning genomförd av Friskis & Svettis. Längdskidåkningen är inget undantag, motionsformen växer och får allt fler utövare. Förra årets långa och fina vinter ökade även intresset för skidåkning.
- Många av våra leverantörer tar nu fram produkter som ska passa den moderna människan som gillar att röra på sig och vara ute i naturen och som är villig att betala för att ha bra utrustning.
Erfarenhet viktigt
Som specialister inom en avgränsad nisch måste Johan och hans kollegor hela tiden ligga i framkant för att kunna hjälpa sina kunder. Flera av de som jobbar på Pölder Sport har tidigare varit elitskidåkare och deras långa erfarenhet och kunskap är en viktigt del. För att visa och sprida kunskap använder Pölder bland annat videoinstruktioner på webbplatsen där man visar olika moment, till exempel hur man vallar sina nya skidor.
Katalog och e-handel samverkar
Två gånger varje år skickas postorderkatalogen ut som en bilaga till tidningen Vasalöparen som går ut till alla som är anmälda till de olika Vasaloppen som pågår under en vecka i slutet av februari och början av mars.
- Katalogen är viktig och driver mycket trafik till polder.se. Dessutom håller den vårt varumärke högt, menar Johan Palmquist.
Fortsatt tillväxt
Målet är att Pölder Sport ska fortsätta växa. 2014 går flyttlasset till nya lokaler. I de nya 3000 kvm får man mer ändamålsenliga lokaler för e-handeln och Johan Palmquist och hans kollegor vill också bygga en upplevelsebutik som lockar kunderna till Nässjö.
- Ju fler kunder som kommer till oss och får en bra upplevelse, desto fler kunder besöker polder.se och handlar via webben, menar Johan Palmquist.
» Läs mer på Polder.se
» Läs mer om SiteDirects e-handelslösningar