SiteDirect utsett till Superföretag av Veckans Affärer

SiteDirect Professional Web Solutions har utsetts till Superföretag av tidningen Veckans Affärer och Bisnode. Bara 366 av Sveriges aktiebolag klarar kraven för att bli Superföretag.

- Att bli listat som ett Superföretag känns riktigt roligt. Det inspirerar oss att fortsätta utvecklas och skapa nya innovativa lösningar för våra kunder, säger Mathias Ivarsson, VD för SiteDirect-koncernen.

SiteDirect ökade i sitt senaste bokslut omsättningen med 62,1 % till 25,9 Mkr och hade en vinst på 10,2 %. Under 2013 har SiteDirect breddat verksamheten och erbjuder nu även e-handelslösningar på den internationellt snabbt växande tekniska plattformen Magento parallellt med den egenutvecklade plattformen SiteDirect.

Veckans Affärers kriterier för att utses till Superföretag
Kriterierna för Superföretagen baseras på Bisnodes ”supermodell” för ekonomisk kvalitet där följande parametrar vägs samman:
  • Tillväxt
  • Vinst
  • Avkastning
  • Effektivitet
  • Kapitalstruktur
  • Finansiering
I bedömningen jämförs företagen med referensvärden under de senaste fyra åren med alla andra företag med motsvarande storlek och verksamhet. Företagen ska ha en omsättning på minst 10 Mkr under det senaste året.