Polestar - med fokus på prestanda

Polestar har en passion för Volvobilar. De är Volvos officiella partner både när det gäller motorsport och prestandaprodukter. Sedan hösten 2011 använder de SiteDirect som webbplattform och distribuerar stora mängder information till över 20 marknader.

- Vi valde SiteDirect för att de har full kontroll över plattformens utveckling och har varit med i branschen länge, berättar Hans Bååth, marknadschef på Polestar. Det innebär att vi kan ta våra idéer direkt till dem. Just närheten till produktutvecklingen tycker jag är väldigt viktig.

Polestar har tidigare investerat både tid och pengar i system som inte uppfyllt deras krav. Med SiteDirect har de hittat en lösning som klarar behoven.
- Webben är livsviktig för oss, säger Hans Bååth. Webbplatsen är vår hub som verksamheten kretsar kring. Vi är bara 35 anställda men jobbar på 20 marknader. Så det finns faktiskt inget viktigare verktyg i vår verksamhet!

Som Volvos motorpartner utvecklar Polestar tävlingsbilar och tävlar både i Sverige och internationellt. Företaget är också Volvos officiella partner för prestandaprodukter som säljs och levereras via Volvos återförsäljare.

Polestar har ingen försäljning via webben, men har ändå krav som kan jämföras med e-handel.
- Vi distribuerar en stor mängd information på många olika språk till olika marknader. Och vi har många nya idéer vi vill utveckla. Interaktivitet med kunder, återförsäljare och media är viktiga ingredienser.

Hans tycker att samarbetet med SiteDirect fungerar bra. 
- De är väldigt lyhörda och flexibla och hittar alltid en lösning. Vi har jobbat med samma kontaktpersoner hela tiden och jag känner verkligen ett starkt engagemang från dem!

 

Besök Polestar.se

www.polestar.se