Fortsatt uppåt för Verktygsbodens e-handel

Verktygsbodens e-handel har det senaste året ökat sin försäljning med 11 procent. Sedan 2011 använder de SiteDirect som e-handelsplattform.

Verktygsboden började med distanshandel av verktyg och maskiner 2003 som komplement till butiken i Borås. Sedan 2007 finns en hel verksamhet knuten till e-handeln - centrallager, produktutveckling och verkstad. 

-  Vår idé är att kunna leverera på dagen eller dagen efter och vi har därför ett stort lager. Utbudet av våra produkter tilltalar många nischade kundgrupper, såsom bil- och verkstadsentusiaster, och det är många produkter som vi är ensamma om. Vi tänker också ett steg längre, hur samma produkt kan komma att utvecklas till nästa gång kunden beställer, säger Christian Bengtsson, lagerchef på Verktygsboden.

Idag står företagets e-handel för omkring 40 procent av försäljningen. Orderflödet i e-butiken ligger i snitt på 50-60 orders med totalt ordervärde på drygt 200 000 kronor per dag. 

Besök Verktygsboden:
www.verktygsboden.se