Sälj mer till dina företagskunder genom en vassare webbplats

Med en genomtänkt och integrerad webbplats har dina kunder alltid tillgång till aktuell och individuellt anpassad information om det du erbjuder. Det gör att du kan arbeta mer effektivt samtidigt som du ökar servicen och närheten till dina kunder.

Här är några exempel på hur vi kan hjälpa dig att utveckla möjligheterna på nätet:
1
Orderläggning dygnet runt
Låt kunder och återförsäljare lägga sin order direkt på webbplatsen. Du kan dessutom få alla ordrar direkt in i affärssystemet och slipper då manuell hantering.
1
Kundunika prislistor
Du kan kombinera din publika webbplats med inloggning för återförsäljare och avtalskunder. Det innebär att de kan få kundunika priser med stafflade priser, rabatter etc. helt enligt dina önskemål. Visa priser inkl eller exkl moms om ni säljer både via återförsäljare eller till andra företag och konsumenter.
1
Aktuell och utökad produkt- och marknadsinformation
Ge kunderna innehållsrik produktinformation till exempel bilder, färger, mått och andra specifikationer. Hjälp dem att hitta rätt produkt genom smarta sökfunktioner till exempel genom att återanvända tidigare order. Du kan också lägga upp fördjupad information som manualer etc. och dela ut marknadsmaterial som dina återförsäljare kan ladda ner.
1
Uppdaterade lagersaldon och leveranstider
Genom att visa lagersaldo och leveranstid direkt från affärssystemet på webbplatsen får dina kunder alltid uppdaterad information och samtidigt avlastar det er kundtjänst.
1
Webbplats som är integrerad med affärssystemet
En webblösning som är integrerad med affärssystemet och/eller andra IT-system minskar både er manuella administration och risken för fel.

Bellalite - grossist inom belysning

Bellalite AB är ett import- och grossistföretag inom belysning främst med försäljning till företag i ljusoch elbranschen. De är marknadsledande i Sverige när det gäller professionell belysning och ligger även långt framme inom miljöbelysning.
 

– På Bellalite.se kan kunden själv hitta aktuell information om olika produkter och det minskar trycket på säljarna som istället kan ägna mer tid åt nykundsbearbetning, säger Dean Maros, ansvarig för it och e-handel.

Vi bjuder på analysen om du beställer senast 31/10 2014. PS. Passa samtidigt på att se över design och flöden på hela webbplatsen.