Ett e-handelssystem som gör din webbplats till ett riktigt skarpt säljverktyg

MODULER BYGGER E-handelssystemet UTIFRÅN DITT FÖRETAGS BEHOV 

Att skapa lönsam e-handel handlar förenklat om att skapa relevant trafik, maximera konverteringsgraden och att hålla nere kostnaderna genom att jobba så effektivt som möjligt. Med ett riktigt skarpt e-handelssystem får du ett säljverktyg som alltid ger dina kunder aktuell och uppdaterad information och möjligheter att effektivisera hanteringen internt, till exempel med smidig lagerhantering och integration med ditt affärssystem. Använd möjligheterna att inspirera och skapa försäljning direkt på webbplatsen, oavsett om du vill sälja via återförsäljare eller direkt till konsumenter. 

Här kan du läsa mer om modulerna i SiteDirect.

I över tio år har vi på SiteDirect levererat webb- och e-handelssystem till branschledande företag. SiteDirect eCore ger dig redan från start smarta funktioner och konfigurationer som vi vet ger förutsättningar att skapa lönsamhet och bli riktigt vass på webben. 
 
Kontakta oss så berättar vi mer!

7 punkter att tänka på när du
ska byta e-handelssystem

Känner du att du håller på att växa ur ditt e-handelssystem? Att byta system kan kännas som ett stort steg, men med god planering behöver det inte vara så komplicerat. Vi listar sju punkter att tänka på som gör ditt plattformsbyte enklare och smidigare när du ska välja leverantör.

1. Skriv en kravlista!
Börja med att fundera igenom vad du vill ha ut av ett nytt e-handelssystem och skriv ner det i en tydlig kravlista. Utgå från vad som kunde fungera bättre i din nuvarande lösning, och tänk efter vilka kreativa lösningar som skulle kunna göra just din e-handel framgångsrik. Några punkter att ta hänsyn till:
  • Är det nya systemet enkelt och smidigt att jobba med i det dagliga arbetet, även när volymerna ökar?
  • Finns det en plan hos leverantören för hur plattformsbytet ska gå till?
  • Hur mycket kan du göra själv och vad behöver du konsulthjälp till?
  • Finns det support som du kan nå enkelt om något inte fungerar?
  • Hur ser förutsättningarna ut för SEO och online marknadsföring i plattformen?
2. Är det smidigt att importera data till e-handelssystemet?
Det är viktigt att du smidigt kan föra över kunduppgifter, artiklar och produktbilder till den nya plattformen utan alltför mycket manuellt arbete. Går det till exempel att ladda upp flera produkter samtidigt? Hur fungerar det med flytt av betal- och fraktlösningar? Kan du få hjälp av leverantören att importera data från din nuvarande nätbutik.
 
Vill du läsa resten av punkterna på checklistan?
Ladda kostnadsfritt ner vår checklista med sju punkter att tänka på som gör ditt plattformsbyte enklare och smidigare. Fyll formuläret för att hämta checklistan direkt:

Läs mer om e-handel